Eskuhartze mailak: ikastaldea

Ikaskuntzarako Diseinu Unibertsalaren markoan, lehenengo urratsa ikasleak ondo ezagutzea da. Gure lana horretan oinarrituko dugu. Ikasleen profiletik abiatuko gara ikastaldearen profila ezagutzeko: indarguneak eta oztopoak, lehentasunak, interesak… eta horiek kontuan hartuko ditugu planifikazioan.

  • Ikasleak ezagutzeko eta auto-ezagutzeko jarduerak antolatu: LH ipuin baten bidez (Ad. Superbotereen liburu aparta), DBH - tresna baten bidez (bizitzaren lerroa, bizitzaren gurpila, DAFO pertsonalaren azterketa, Johariren leihoa)
  • Talentuaren porfolioa: ikasleen autoezagutza sustatu
  • Fokua indarguneetan jarri: feddback positiboa eta feddforwar eman - ondo egindakoa nabarmendu eta hobetzeko bideak erakutsi
  • Ikastaldearen profila egin
  • Ikasleen ezagutza planifikaziorako ibilbide mapa gisa erabili. Programatu ikastaldearen eta ikasleen profilean oinarrituta - Ikaskuntzarako Diseinu Unibertsala
  • Tutoretza ekintzak aniztasuna aberasgarria dela erakutsiz
  • Zereginak gauzatzeko eta planifikatzeko autonomia sustatu
  • Manipulazio- eta ikerketa-ikaskuntza sustatu
  • Adimen-faktoreak alderdi ludikotik eta sormenatik garatu
  • Gaitasunen, ikasteko estiloen eta interesen arabera ezberdintzea edo pertsonalizatzea: edukiak, prozesuak, produktuak eta ebaluazioa
  • Lan proposamen irekiak
  • Tutoretza: emozioen hezkuntza, meditazioa eta lasaitze ariketak, kohesio dinamikak, gatazken ebazpena
  • Bakarkako eta taldeko lanak. Taldekatze malguak: heterogeneoak; mailaren, interesen... araberakoak. Batzuk irakasleak ezarrita eta beste batzuk ikasleek aukeratuta
  • Ikaskuntza dialogikoa, talde elkar-eragileak, berdinen arteko tutoretzak
  • Sormena sustatu: Sormena eta pentsamendu sortzailea garatzeko aukerak eman eta jarduerak antolatu*
  • Umorea erabili: egoerak ebazteko, pentsamendu sortzailea eta kritikoa sustatzeko
  • IKTak erabili
  • Pentsamendu trebeziak landu
  • Metakognizioa bultzatu
  • Irakasleen arteko elkarlan maila altua sustatu
  • Antolaketa:
  • espazioak: moldakorrak jardueren arabera (ikaskuntza giroak, ikaskuntza guneak, txokoak, interes guneak - bakarka, binaka edo taldeka lan egiteko aukera)
  • denborak: ikasleen lan erritmo ezberdinak kontuan hartuz, taldekatze anitzak, helburuen, interesen eta beharren araberakoak
  • material anitzak eta maila ezberdinetan lan egiteko aukera ematen dutenak, interes ezberdinei erantzuten dietenak, manipulaziorako eta esperimentaziorako aukera ematen dutenak
  • Estrategia metodologikoak: ikaskuntza kooperatiboa, interes-guneak, kutxa-majikoa, erronkak, mailakatutako jarduerak, aukeratzeko jarduerak…
  • Ikasle guztiek irakaslearen energia, afektua eta gaitasuna behar dituzte. Hori komunean dute, baina ez behar duten modua. Ezberdintasunak kontuan hartu behar ditugu erantzun egokia emateko.

PENTSATEKA

https://drive.google.com/file/d/1WS_A6O0mNHKW0l2z2rayRMxz3xGydKZO/view

ZABALTZE KARPETAK

kutxa magikoa

https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1Nz7vLLNbnS_STHYxo6G2PYWU4GvYtWTb

PBLXARE

https://sites.google.com/view/lan-proiektuak-gida-pblxare/sarrera

PBL IKASGELAN GAUZATZEKO GIDA

https://docs.google.com/document/d/1flFa-Z6OLlbsBRu2CyKuDi6o9UO6veA1XPocYjB6R24/edit

ARAZOETAN OINARRITUTAKO HEZKUNTZA

 

VISUAL THINKING

 

DESIGN THINKING

 

PENTSAMENDU ERRUTINAK ETA TREBAZIAK

sel programak

solasaldi dialogikoak

teknologia bidezko proposamenak:

  • flipped classroom
  • gamifikazioa
  • errealitate areagotua
  • web quest