Portaera eta garapen pertsonalaren nahasmenduak

Atal honek erregulazio-zailtasun larriak dituzten ikasleei kalitatezko erantzun pedagogiko inklusiboa bermatzeko beharrezkoak diren estrategiak eta esku-hartzerako proposamenak eskaini nahi ditu, Hezkuntza Sailaren ildo estrategikoetan oinarrituta.

 Ikasleen ongizate emozionalaren arreta berezia eta hezkuntza komunitate osoaren zaintza oinarrizko erreferenteak dira ikasle horiekin krisi egoeratan eskuhartzea proposatzeko orduan eta ikaslearengan ongi sentitzearen, gogobetetzearen esperientzia subjetiboa sendotzen laguntzen dute, norberaren poraeraren ondorioz, berez, etsai eta esklusiboa izan daitekeen ingurune batean.

Maiatzaren 30eko 77/2023 Dekretuan jasotako Oinarrizko Hezuntzaren hainbat helburuk azpimarratzen dute ikasleak direla euskal hezkuntza-sistemaren giltza, eta, beraz, haien ongizate emozionala, zaintza, eta arrakastaren bermeak, inklusibitatea, mendeko erronkei aurre egiteko, bai maila pertsonalean, sozialean eta profesionalean ere, curriculumaren unibertsaltasuna eta irteera-profila.

Dokumentua jokabide desregulatua duten ikasleen aldeko ikuspegi eta begirada aldaketa gauzatzeko eta aurrera egiteko tresna baliagarria izateko asmoarekin diseinatu da, hezkuntza testuinguruan dugun praktikari argitasuna emateko helburuarekin.